Linköping

Fredags var en lång dag.
Gick upp 5:15 och gjorde mig i ordning och åkte till skolan, hade engelska nationella mellan 9:00 - 14:00, jag hoppas verkligen att det gick bra för jag hade bara sovit lite mer än två timmar den natten för att jag var tvungen att göra klart massa arbete som skulle in innan nationella, hårda krav!
Men det kändes som att det gick bra.

15:15 gick bussen till Linköping, skulle träffa Jimmy, han är bättre än vad jag trodde.
Men det blev ganska stressigt att ta sig från skolan till Centralen, men efter att ha sprungit och zick zackat mellan tuseltals stockholmare så hann jag iallafall med bussen, som tur var.
Lite nervös och ännu mer nervös blev jag när jag stod och vänta på honom efter att ha klivit av bussen. Och det dummaste jag har gjort var nog att säga att vi kan väl gå hem till honom istället för att ta bussen, det kändes som att det var dubbelt så långt än vad det egentligen var, antagligen hade det med kylan att göra. Bortdomnade tår och fingrar.

Lördags sov vi väl bort hela dan. Var på bio på kvällen, såg Apocalypto, den var bra.
Och efter att ha lurat i Jimmy en lång tid att jag inte vet vad en kotte är och att jag sagt att jag velat att han ska förklara för mig och visa mig vad en kotte är när vi ses, så fixade han en kotte åt mig på vägen hem efter bion. Gulligt. Och jag låtsades bli farscinerad. Senare på kvällen kände jag mig lite tvungen att berättar för honom att jag alltid har vetat vad en kotte var och att jag bara hade skojat med honom.
Han är söt och lättlurad.

Idag åkte hem jag, tråkigt faktiskt.
Och jag är riktigt seg. Lång bussreda med en allmänt irriterande person brevid mig. Så jag ska sova snart.

Kategori:
Kommentera inlägget här: