Det saknas något

You think she´s an open book
But you don´t know which page to turn to
Do you
Do you

Jag drömde konstigt inatt, jag drömde om en internet-vän som jag aldrig träffat i verkliga livet eller pratat med speciellt länge med på internet heller, han var inge snäll i drömmen dock men han fick mig trots allt att sattsa på det jag ville mest i mitt liv (i drömmen alltså), jag ville jobba på tv. Så jag blev tillslut en assistent och sprang runt med ett headset och var mycket stressad över allting jag skulle fixa. En pratshow skulle ha direkt sändning och det var den konstigaste pratshowen jag varit med om. Iallafall så slutade drömmen med att jag blev någon städare/assistent i hemmet åt en av dom jag jobbade med, tog hand om hans barn och allting.

Jag sov iallafall länge och oerhört bra inatt, det behövdes!
Sen gick jag upp och la mig ute på ballkongen där mamma satt och klurade med ett sudoko. Då kom jag med ett förslag om att ha en kräftskiva här hemma och sa att det skulle vara trevligt eftersom det var länge sen vi umgicks ordentligt med nära och kära. Hon svarade "det var en bra idé. bra". Så vi ska ha kräftskiva här hemma, härligt.

Sen gjorde jag mig i ordning lite och gick och mötte Helena utanför hennes jobb. Vi skulle gå till cafét och hämta lönen och det är det dummaste jag varit med om. Jag skulle inte få någon lön, utan skulle jobba mer innan jag fick den. Och det blev ungefär så att om jag valde att ta lönen så skulle jag inte få jobba där mer och om jag valde att ta lönen senare så fick jag jobba kvar. Vad är det för fel på tanten egentligen? Iallafall så får jag lönen och jag ska inte jobba där mer. Det var ju skrattretande. Hon kan köra upp en av sina bagetter i sin stjärt.

Min vän Peter från Örebro sa ju en del saker till mig för någon dag sen som jag tog åt mig alldeles för mycket av. Och idag när jag städade lite inne på rummet hittade jag armbandet han hade  bett om att jag skulle göra åt honom, tänka att jag säkert inte kommer träffa honom på ett bra tag så jag tänkte att jag kunde skicka iväg det på posten och skriva ett fint och lite roligt brev som jag tycker är så himla roligt att göra. Vem uppfann mailen egentligen? Jag satte mig med penna och papper, hade tänk att skriva massa om allting bra mellan oss men när jag tänkte efter så kändes det som att allting hade försvunnit, vad fanns kvar som var bra mellan oss egentligen? Bara massa bra minnen som man kan börja skratta åt när man tänker på men allting som är nu, finns det någon bra? Skulle vilja säga Ja men måste tyvärr säga Nej. Jag la i två armband i kuvertet (eftersom att ena råkade bli större än vad det skulle bli så fick göra ett litet mindre) och skrev en liten lapp där det stog "ta det som passar bäst", sen strängde jag igen och skrev adressen. Vilken tråkigt brev. Men jag hade inge mer att säga. Jag saknar honom som fan, men vill inte säga det så att han får veta det.
Borde jag ens skriva att brevet är från mig?

Oscar loggade in på msn när jag satt och fixade med brevet, honom hade jag väntat på. Jag behövde hjälp med mitt gitarrspelande som går si och sådär. Men nu har jag suttit ett bra tag och nötit och nötit för att lära mig Lars Winnerbäck - Elegi. Ganska svårt.  

Kategori:
Erica:

Jag fyller imorgon :) men tack ändå! :D

Anonym:

"Hon kan köra upp en av sina bagetter i sin stjärt."
Hahah, Carina då! Skönt att få skratta lite såhär, när man jobbat natt och är en aning övertrött... :)
Och du måste spela för mig när du lärt dig spela Elegi!

Kommentera inlägget här: