Linköpings folk!

Kärleks tunneln

Jag vaknade av en ylande hund, vad är problemet att säga åt honom att han ska vara tyst? Tre slag i väggen för att visa att jag blev irriterad och försökte somna om, men idag gick det inte. Tittade på mobilen och hade fått åtta sms under natten, läste alla men orkade inte svara på något av dom. Och min kära Jimmy hade ringt mer än tolv gånger under natten och lämnar fem stycken röstmeddelanden, vilken terror! Men varje gång man har fått röstmeddelanden av honom så blir man glad, han låter lite roligt när han pratar in meddelenaden, fast på en mycket gulligt sätt. Så inge negativt alls. Iallafall så hade han ringt så många gånger för att höra om jag kunde träffa honom i sthlm idag, vilket jag inte kunde eftersom jag skulle iväg och måla massa. Men det blev inte av eftersom det började regna ganska mycket och troligen skulle komma regn till och från. Så tillslut så åkte jag in till stan för att träffa honom och hans två vänner som var med, Ante och Micke, right? Tog en sväng på Åhlens City och sen blev det bestämt att vi skulle åka till Gröna Lund. Det var länge sen jag var där sist, var där sist med klassen i 9:an som en liten avslutnings grej. Och för varje gång man är på Gröna Lund så blir det tråkigare och mindre. Eller så har det med att göra att man blir äldre och äldre. Men det var kul på ett sätt, umgås, träffa Jimmy och allt sånt. Jag åkte kärleks tunneln med Jimmy också, helt okej, fast måste vara den mest oromantiska kärleks tunneln som finns. Men det var ju kul. Och jag gjorde så att det kändes som att "båten" skulle slå runt, inte alls med meningen, men ett täcken på att man ska ha flytväst och sitta ner i en båt kanske. Och efter besöket på Gröna Lund så blev jag avsläppt på Centralen och skulle åka hem för att få någon mat i magen, hunger kan verkligen ta död på en ibland, men jag köpte en pollypåse och fyllde magsäcken med det på vägen hem. Kanske inte världens bästa mat när man inte ätit på ett ett tag men magen tackade och tog emot för det den fick. När jag kom hem så var det bara att samla ihop alla smutsiga kläder som låg utspridda precis över allt för att slänga in dom i tvättmaskinen, så att jag har rena kläder på mig och med mig till Tallin imorgon.



Nu ska jag ringa telefonbaken och kolla om jag fått in mina pengar, fixa klart tvätten, ta en dusch och sen sova. Godnatt.

Kategori:
Kommentera inlägget här: