Helgen

Inatt blev det sent, minns inte när jag gick och la mig men efter att jag laggt mig började jag läsa Elvis och låg i sängen mitt inatten och fnittra för mig själv. Men eftersom jag kunde sova ut idag så gjorde det ingenting att Elvis tog min uppmärksamhet från att somna. Men vid 10:00 imorse sov jag ordentligt. Min syster kom in då med hunden och släppte upp henne i min säng (hon blir helt galen när det gäller mig), hon kryper antingen upp och lägger sig på magen och börjar slicka mig i ansiktet tills jag vaknar eller så hoppar hon runt och slickar mig i ansiktet. Herregud! Jag hatar verkligen när hon slickar mig i ansiktet, ofräscht! Och ännu värre känns det när man blir väckt av det. Jag kröp under täcket och ville somna om, där stod min kära syster och tyckte detta var mycket roligt. Syskonkärlek är alltid lika underbart.

Sen åkte vi iväg till affären för att min syster skulle köpa tält till alla festivaler hon ska på, orättvist. Men igår erbjöd hon sig att bjuda mig på en biljett, men men. När vi gick ut ur affären och skulle gå till bilen så var jag i mina egna tankar och gick rakt in i en stålpe, det kan man ju kalla pinsamt. Gick mot stålpen, hade blicken på stålpen, men det var som att jag gick och var någon annan stans.

Om en stund ska jag iallafall åka iväg till pappa, samma känsla jämt innan man ska åka dit. Men den här helgen blir det nog fullt upp. Bada utomhus, äta middag med en massa människor, plugga, tv-spel och långpromenad om det är fint väder. Sen blir det fest med bondjävlarna!

Kategori:
Kommentera inlägget här: