Hur en tjuvparning kan ställa till det!

I lördags klev jag upp för att åka och jobba. Hade ingen lust med det eftersom jag skulle vilja vara hemma efter att hunden hade visat tecken på att hon skulle börja valpa. När jag kom hem så hade ingenting hänt och jag och mamma låg i hennes säng, tittade på tv och peppade henne för att få ut valparna. Men nej. Efter flera timmar ringde mamma till Djursjukhuset i Uppsala och dom tyckte det var bäst att vi kom direkt. Men det tar en timme att åka till Uppsala från oss så det tog en tid. Men när vi väl var framme så mötte en gråhårig tant upp oss och pressenterade sig som Eva. Dom undersökte henne, satte i en kanyl i frambenet där dom sen kopplade in dropp för att hjälpa henne med värkarna så att hon skulle kunna föda. Men det där bet inte på henne så det skulle bli kejsarsnitt på henne. Herregud vad allting kan strula. Hon fick iallafall sex valpar, två av dom var vi tvungna att avliva så allt som allt fick hon fyra valpar.. Och alla blev svarta med lite vita tecken på bröstet. Massa söta. När allting var klar så hade vi inte sovit något på en jäkla massa timmar. Jag hade inte sovit något sen i lördags morse vid 9:00 och mamma hade inte sovit något sen lördags morse vi 5:00 tiden.. Trött som vi var så begav vi oss hem vid 10:00 och sov två timmar, huvudvärk och allt jäklades med mig. Nu är jag på fötter igen och allting är på topp.

Söta!
(Dessa kom till världen den 28/12-08)
Kategori:
Hanna:

jisses vilka sötnosar. Vad är det för blandning?

Elin:

Det var ett receptionist jobb på en bilkörskola vid ekerö centrum ungefär :) hur är det med dig?

Kommentera inlägget här: