Människor som bor här är fan i mej speciella

Skulle gå ut på promenad med hunden innan jag skulle åka och jobba (vilket jag inte ska längre, det ändrades), och direkt när jag kommer ut på gångvägen så går jag på högersidan, kanske är en meter mellan mig och gräskanten där Morgan går och nosar. Och människorna här i Botkyrka slutar aldrig förvåna mig, jävla muppar!
Kommer en gubbe cyklandes bakom mig, som jag inte hör eller ser. Han säger tyst "håll in, håll in" och jag kollar över axeln för att se vad det var. Men när jag vrider huvudet så cyklar han förbi. Jag blir jäkligt paff. Får lite panik. Han cyklar ju rakt in i Morgans koppel och tror ni han stannar? Nej. Han fortsätter. Jag blir förbannad.

Jag: "Men gud.. Kan du stanna så att jag får ta bort kopplet?"
Jag: "Du kan ju fan använda plingklockan nästa gång."
Han: Stirrar ner i styret och säger ingenting.
Jag: "Men jag ber om ursäkt för att jag inte såg dig.." (I hopp om att han skulle be om ursäkt).
Han: Cyklar iväg som om ingenting har hänt.

Jag stör mig så mycket på folk som inte kan prata. Be om ursäkt. Säga förlåt.

Kategori:
Paparazzibecka:

Jag har blivit utvalt i en tävling om veckans blogg och skulle uppskatta om du röstade på mig skulle betyda sjukt mycket.

http://rebeccaonhult.blogg.se/2009/september/rosta-pa-veckans-blogg-klicka-pa-bilderna-f.html#comment

Tack i förhand, kraam

bella:

Svar: Tack så mycket :)

Hultman:

Välkommen till Botkyrka.

Det blir inte bättre än såhär.

Hanna:

Hej! :)

Haha, det kan jag hålla med om.

Jorå med mig är det bra, är ledig idag så är hemma med min pojkväns systers hund. Var nyss ute på en mysig promenad i solen.

Hur är det själv? :)

Carina:

Herr favorit, jag hoppas på att det kan bli bättre än såhär. Lite hopp får jag ha. ;)

Hultman:

Nu är det snart vinter igen.. Då blir folk otrevliga mot varandra. Nu när ni har bott här så har solen varit uppe och folk varit glada. Tänk dig då vintern.

R:

..Då blir det inga standardsnöbollar kan jag utlova!



"Snöbollar kan kramas av kramsnö eller av snö som är någon grad under fryspunkten. De kan användas till snöbollskrig eller till att bygga snölyktor med. Snöbollskrig utövas mest av barn (och vuxna!) och är förbjudet på många skolgårdar.



Bästa ballistiska egenskaper hos en snöboll får man då man kramar snön av blöt tösnö, vilket gör den tung så den får en stabil bana. En annan eftertraktad variant är ispärlan som kramats så hårt att snön har ändrat fas till något som mer påminner om is.



En iskoka en förfryst snöboll kan orsaka mer skada än vad som är möjligt med standardsnöbollen. Att "mula" någon är att gnugga snö i ansiktet på någon."



Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sn%C3%B6boll

Hultman:

Exakt så ja. Härligt uttryck för övrigt, standardsnöbollar.

Carina:

Ni två är ju verkligen uppmuntrande. ;O

Jag har iallafall lite hopp kvar. Så det så.

Hultman:

Vi är realister, vet hur det ligger till.

Ge det en vinter så är du lika taggad som oss på vinter och standardsnöbollar.

Carina:

Behöver inte en vintern på mig, har redan märkt att dom flesta är störda här. Men jag kan stå ut. Om man väntar på något gott så kan man stå ut med det mesta.

Kommentera inlägget här: