Doggie

Eftersom våran kära Morgan har kommit på hur han så fint kryper ur sitt halsbank när man är på promenad så känns det rätt oroligt att gå promenad med honom. Eftersom han blir så överlycklig när han kommer lös, springer runt och studsar fram, full fart, det finns inget stop. Och att han då ska lyssna och komma när man ropar på honom finns inte, han har fått som ett litet lock för öronen just nu. Man blir ju arg, orolig och glad på samma gång. Orolig för att han förstår ju inte att vägen och bilarna är farliga, glad för att få se honom så otroligt lycklig. Jaja. Ska iallafall köpa ett nytt halsband som han kanske inte kommer ur så lätt. Funderar på ett halvstryp eller ett helt vanligt halsband.. Funderar också på om man kanske istället skulle skaffa en sele?! Hm. Problemet med en sele tycker jag är att hunden får så otroligt mycket mer kraft att dra i kopplet. Ett minus. Han som precis har börjat gått så fint, känns som att det kan gå tillbaka till den ivriga Morgan som alltid måste vara först. Vad är bäst tro?   
Pic: Det svarta - halvstryp och det bruna & svarta - "vanligt halsband"

Kategori:
Elins blogg:

Jag vet inte varför jag skrev han, haha men alla som fött barn nyss som jag vet har fått en son det är nog därför. Snacka om att det är babyboom i år! Alla är med barn känns det som!



OJ är det sista dagen?! Känns som det var nyss du sa att han hade 3 veckor, tiden går läskigt fort.. Jamen Trosa finns ju alltid kvar lixom :)



Vi ska också bara ta det lugn nu på dagen och kolla på film här hemma men sen ska jag jobba ikväll..



Kramar!

Kommentera inlägget här: