Vattkoppor?

Nu är ju frågan om våran tjej ska få vattkoppor. Säger bara NO! Det är julafton om två fucking dagar. Vi ska hem till min mor och fira med mina syskon och min mormor & morfar. Ser fram emot det massor. Men om hon nu får vattkoppor så kan vi inte åka ditt. Tydligen så går barn med vattkoppor och gamla människor (mormor & morfar alltså) inte ihop pga att dom gamla kan bli smitade och utveckla bältros. Sary typ. Ska tydligen inte vara så bra. Så det blir en jul ensamma på Vigelsjöhöjden isåfall. Vi har inte någon julgran, inte så mycket julpyssel och ingen julmat alls. Hur ska vi hinna fixa allt? Vi vill ju ha det fint här hemma trots att hon KANSKE har vattkoppor, det är ju trots allt hennes andra julafton!

Jacqueline hade 40,2 graders feber och var helt slut, orkade inte röra sig och bara låg i knät på mig. Och så är hon aldrig, det kan jag lova! Det är liv så det skriker om det i vårat barn, ligga ner och vila framför t.ex. ett tvprogram det finns inte i hennes värld. Så visst sved det i hjärtat. Ringde vårdguiden och dom frågade en del men vi skulle avvakta. Jacqueline hade självklart fått en alvedon innan vi ringde och hörde oss för. Hon vart pigg efter en timme pga alvedonen. Tack och lov. Nu håller vi bara tummarna för att det inte är vattkoppor, borde synas imorgon eller på självaste julafton. Det är tydligen flera barn på dagis som har haft vattkoppor den senaste månaden så det är inte konstigt om J skulle få det snart hon med sa dom till mig på dagis för någon vecka sen. Haha. Men det ska väl vara den vanliga oturen då att det ska komma just på julafton. ;) BLÄ!

Kan väl också vara tänderna som spökar eller någon liten förkylning. Ni får hålla tummarna, vi vill ju också fira jul med alla andra! ♥
Kategori:
Anonym:

Gå in och läs på vårdguiden, vattkoppor kan inte ge bältros, därimot tvärtom ! Så vore jag er så skulle jag hoppas det vore vattkoppor för då kan ni åka även om hon är dålig då hon inte smittar någon som vid annan sjukdom! God jul :-)

Anonym:

Gå in och läs på vårdguiden, vattkoppor kan inte ge bältros, därimot tvärtom ! Så vore jag er så skulle jag hoppas det vore vattkoppor för då kan ni åka även om hon är dålig då hon inte smittar någon som vid annan sjukdom! God jul :-)

Carina:

Hm! Nej. Har läst på vårdguiden om bältros, pratat med min mamma som är en del insatt då hon arbetar som undersköterska och har ringt och pratat med läkare igår. Men som det verkar som så är det inte vattkoppor.

Carina:

:)

Anonym:

vattkoppor KAN ge bältros.. :) inte bara äldre, men däremot kan vattkoppor bara smittas och utvecklas till bältros om personen i fråga HAFT vattkoppor..annars utvecklas det till vattkoppor.. som vanligt :)

Carina:

JO! Men det tyckte jag var en självklarhet att dom haft i mitt inlägg. Annars hade jag ju inte skrivit bältros utan vattkoppor. Right? Och jag vet att det är både yngre vuxna och barn som kan få bältros och det är tydligen inte speciellt nice. Så varför utsätta personer för det? Och om nu min mormor och morfar inte haft vattkoppor så varför utsätta dom för att få vattkoppor när dom är 75-80 år? Det ska tydligen vara ännu jävligare att ha vattkoppor som vuxen än som barn.



Men strunt samma. Hon har inte vattkoppor så punkt slut. Känns dum att prata om sånt här när det inte leder till något, vi vet båda att vi har rätt vi har bara missförstått varandra. Så punkt slut, vem du nu är. :) :/

Anonym:

Men åååh.. jag är inte den personen som skrev ovan utan ville bara rätta muppen som skrev fööööörst :D Du har ju rätt... :D Inget snack om saken! :D

Kommentera inlägget här: