Hej igen

Jag vet inte om jag är här för att stanna eller ej men jag hade lust att säga några ord idag iallafall. :) Kul va? Det har inte hänt så farligt mycket sen sist men en hel del tankar som farit fram och tillbaka i huvudet. Plus att det här är 6e dagen jag har huvudvärk, smärtan är så jävla kraftig att jag skulle kunna falla ihop och börja gråta vissa stunder. Hade ett låååångt uppehåll med min huvudvärk men nu verkar den vara tillbaka igen, fy farao!

Vad har vi gjort sen sist då? Robin har jobbat på som vanligt, Jacqueline har varit på dagis de tre dagar som hon brukar vara där (tisdag, onsdag och torsdag) och jag själv har tillbringat en hel del tid framför datorn för att slipa till cv och personliga brevet en aning, letat jobb och har även varit en hel del hos min mor och slappat.

Vi har varit iväg och badat i Norrtälje badhus med lilla Jackie två gånger nu och hon älskar att plaska i vattnet och hon springer gärna runt på golvet intill lilla poolen också.. Vilket gör så att hjärtat mitt sitter i halsen! Är så rädd att hon ska halka på golvet och slå i sina små gaddar. Min skräck liksom! Trots att golvet är sådär skrovligt och pluppigt så kan det ju ändå bli väldigt halt när hon själv har suttit och hält vatten där med en hink. Busunge! I vilket fall så älskar hon det och jag ska ta och lägga upp några bilder på den när jag laddat in dom i datorn tänkte jag. Brukar ni bada med era barn i badhus och hur tycker dom att det är?

Min sambo Robin fyllde nyligen 27 år också så vi hade en fet födelsedagsfika här hemma med massa härliga människor. Tummen upp för sånt.

Både jag och Robin försöker hålla igång träningen, för mig går det väl si och sådär.. Känner väl ingen glädje över det just nu. Typ. Robin går det väl bättre för, han har ett större mål än vad jag har! Hm. Jag får kämpa vidare med det där. Men tro inte att jag är en soffpotatis för det, jag rör på mig varje dag (mycket) men jag kanske inte springer eller går på gym. Vilket jag borde, hur fan ska fettet annars försvinna? Hah.

Hur går det med jobbsökandet för mig då? Det går upp och ner så att säga. Jag var på arbetsintervjuv i måndags och det var för Espresso House. Kändes som att det gick jäkligt bra trots att det var en gruppintervjuv och jag kan bli ganska blyg i grupp med människor jag inte känner. Men jag är stolt över mig själv för det var jag som öppna käften först av alla andra filurer där inne, normalt hade jag aldrig gjort det men jag vill ha jobb så vafan ska man göra? Haha. Vi får se hur det går, hon skulle höra av sig inom 3 veckor.. Annars så kanske jag har en chans att få gå tillbaka till mitt gamla jobb (dock inte så sugen på det efter vissa saker) som är Wayne´s Coffee.. Ja, jag vet att Espresso House och Wayne´s Coffee är mindre bra kompisar!

Igår skrev jag på mitt cv och personliga brev! Jag är så nöjd nu, jag har fått till det så perfekt just nu. Börjar känna mig som en riktigt höjdare på att skriva cv och personligt brev nu så jag skulle säkert kunna få jobb i att lära ut det, *blink*. Nu idag så ska jag skriva ut lite nya cv och försöka hinna få iväg dom!

Vad är mitt drömjobb då? Jag vill vara egen företagare. Butikschef. Men det är väl långsiktigt. Men om jag skulle få välja ett jobb nu så skulle jag lätt välja butik, jag vill arbeta i en klädbutik.. Helt ärligt så spelar det ingen roll vilken klädbutik jag skulle nog trivas hur bra ändå!

Hur går det hemma i lägenheten då? Vi börjar inte alls bli klara med någonting. MEN jag har så sjukt mycket ideér nu så jag vet inte vart jag skulle börja. Anledningen att det står stilla med "renoveringen" nu är mest ekonomin tror jag. Därför vill jag så hemskt gärna ha jobb också (en utav många anledningar), att börja få klart i lägenheten.. Få upp tapeter, byta golvet m.m. Börjar få ett stort sug av att åka till IKEA, besöka Mio m.m. också! Men vad är det för mening när man inte kan shoppa loss? Haha. Man kan ögonshoppa, javisst!! Men det har jag tröttnat på sen länge nu.


Pic: Jag är svag för vaser och skålar som dekoration!

Hur mår Jacqueline då? Hon växer så det knakar. Sist vi var hos BVC så var hon 82 cm om jag inte minns fel och hon vägde 10200 g. Nu springer hon runt som satan, det går fort för henne nu! Ibland hinner man själv inte med, titta på något annat? HAHA! In your dreams! Ungen är ju borta vid det laget. Hur går det på dagis? Hon älskar det. Det har aldrig varit ett problem med att lämna henne och det har aldrig varit ett problem att hämta henne heller. Känns så otroligt skönt att det har gått så bra trots att hon varit väldigt mammig tidigare.. Eller det är hon nu med på ett sett men så länge jag inte är med i bilden så duger alla andra lika bra som mig. Pratar hon då? Om hon gör. Det här är nog stans babbelmaja! Och det är så hon säger om henne på dagis också "hejdå babbelmaja", "hej lilla pratfia" och så kan jag fortsätta ett bra tag till. Vi blev ju lagom stolta på BVC när det var 18 månaders kontroll när hon kunde upp emot 20 ord och tanten sa att innan sommaren säger hon två-ords-meningar.. Yeah. Det har hon btw redan gjort. Det hon brukar säga är: borsta tänderna, titta här, klappa händerna m.m.

Och nu har hon blivit snorig och sådär igen, rätt så pigg men snorig! Dumma dagisbarn. Hihi.
Sen funderar vi väl över om hon har feberdrömmar?! Hm. Jag vet ingenting om det, jag måste kolla upp det.. Får kolla upp det så får jag skriva om det sen istället.

Isabella:

Ett tips om du vill bli butikschef. Jag gick en annan utbildning på Frans Schartaus Handelsinstitut, där har de en 1,5 årig KY/YH-utbildning som heter Butiksledning. Börjar i höst om jag inte minns fel.

Så kolla in schartau.se om du vill. Jag älskade den skolan, dessutom ingår praktik i utbildningen. Många får sen jobb på sina praktikplatser :)

agnes:

åh vad roligt att läsa inlägg! välkommen tillbaka :) hihi

Emelie:

Kul att du är tillbaka :)

fia:

jadu, det där med jobb alltså! måste börja söka nu jag med!

Erica:

Men precis. Mötte även en mamma som har sitt barn på samma avdelning som Ofelia förra veckan.. hon gick med solglasögon trots att det var molnigt. Hon utbrast utan att jag fråga "jag har fått jordens ögoninflamation, det är nog bara en tidsfråga innan barnen får det" och där har hon precis lämnat sina två barn. Men hon själv var hemma ifrån sitt jobb? Jag förstår inte? Håller man inte alla hemma då? Om man ändå är hemma själv? Jag menar, sånt där smittar ju så in i norden! Blir tokig på folk alltså!!



Eller dom som proppar i ungarna alvedon och lämnar dom på dagis / skola för att dom inte har "tid" att vara hemma. "Tid" fick man ge upp samma dag man bestämde sig för att behålla barnet.. Gah!

Linda:

Håller tummarna för dig, att du får jobbet!

Kommentera inlägget här: