Promenix en söndag !

Egentligen så skulle vi vara hemma alla fyra idag, en oplanderad söndag som säkert bara skulle bli mysig med promenader, mys i soffan m.m. Men tro det eller ej, dom ringer från Robins jobb och självklart blir han sugen på att ta det passet för att det är bra betalt och han kan säkert få en dag ledigt i veckan istället. Men fasiken vad besviken jag blev. Jag vet inte om det bara är jag som mamma men jobbar pappan heltid och har arbetstider ända till kvällen (vi äter ALDRIG middag tillsammans förutom när han är ledig t.ex.) så uppskattar man hans lediga dagar till max, man får chans att prata om allt mellan himmel och jord, man får hjälp med barnen, man får äta mat tillsammans m.m. Så ja, jag blev ganska ledsen när det inte blev en ledig dag för hans del.

MEN vi tjejer har försökt göra dagen så bra som möjligt. Vi tog en promenad ner till vattnet som är täckt med is just nu, det var folk långt där ute på sjön som gick och fiskade tror jag men tyckte ändå att isen såg så svag ut mot land så jag skulle inte våga mig ut ditt själv med två barn. Never!! Tänk om man skulle gå igenom isen, fy fan!

Pic: En glad tjej som tittar på djurens spår i snön ;)

När vi kom hem så gjorde jag och Jacqueline muffins. Vi körde på stort.. Körsbärsmuffins, blåbärsmuffins och hallonmuffins. Försöker tömma frysen lite. Hihi. Den är smockad liksom! Goda blev dom i alla fall. Vad har ni för favorit bakverk ni brukar göra? Jacquelines är muffins. Hehe. Ni kanske har något tips på något gott?
Kommentera inlägget här: