Glaskannan som sprack och dagisproblem




Glaskannan får gärna flytta hem till mig. Nu, nu, nu!! Min älsklings kanna som jag tycker är så fin har tydligen spruckit. Blev så arg först och tro det eller ej men jsg började nästan gråta. Jäkla gravidhormoner. Är så sliten och allt tycks gå emot mig, till och med att glaskannan spricker!! 

En annsn sak som gör mig förbannad är förskolan. Jämt när jag hämtar så får jag höra "Zoe mår inte riktigt bra, hon är liksom inte sig själv, hon vill bli buren hela tiden och blir ledsen så fort man sätter ifrån sig henne". Jaha?! Hon är mammig och troligtvis inne i en utvecklingsfas, det är såklart jobbigt för henne.. Men när dom påstår att hon är sjuk, dom ringer från förskolan och säger att hon borde nog gå hem och det är för att hon är lite extra mammig, kramig och gnällig.. Blir jag bara galen! Det är mitt barn, jag älskar henne mest av allt, skulle aldrig utsätta henne för något dåligt.. Men jag mår piss själv just nu! Så just nu vet jag att hon på något sätt ändå har det bättre på förskolan än hemma med mig som knappt kan röra mig eller bära runt på henne pga värk i kroppen för graviditeten. :( Vet inte vad jag ska sägs till personalen utan att framstå som dryg, känslokall mamma och bli dömd för att jag får det att låta som att hon inte får vara hemma med mig. 
Leyla Andersson:

Men fy va jobbigt :( dåligt samvete har man ändå så de räcker o blir över! Men säg de du skrev här hur du känner :) ♡

Svar: Sa idag att hon inte verkar sjuk alls men att hon är lite mammig och därför gärna vill vara vaken, hon är ju som sagt fortfarande ganska liten (yngst på avdelningen). Hon såg lite putt ut, personalen alltså.. Hon hade nog hoppats på att jag skulle ha henne hemma i flera dagar. :/ Men det där är deras jobb och om jag hade orkat hade hon fått vara hemma med mig men då jag har så ont så halvligger jag ju dessvärre större delen av dagen. Så jag tror och har en bra känsla att hon ändå har det lite roligare på förskolan de få timmar hon är där än hemma med mig.

Tack för peppet. :) Kram!!
Carina

angelicasvarld.blogg.se:

USCH så jobbigt...låt det bara rinna av - det är inte värt att ta diskussionen med dagis för det! Du vet vad som är bäst för henne!

Svar: Fast det är inte heller värt att dom ringer och näst intill ber om att hämta hem henne när det inte är något fel så som sjukdom. Påpekade idag att hon inte är sjuk på något vis utan verkar vara väldigt mammig bara, därför hon gärna sitter i någons knä, lite kinkig och har lätt för att bli arg/ledsen och det verkade tas emot bra av personalen.. Men fick ändå känslan av att "hon borde vara hemma ändå". Så jag har en otrolig ångest nu men jag och sambon tror hon ändå har det bra att vara där någon timme per dag än att vara hemma med mig då jag knappt orkar bära henne.

Men det blir nog bra snart. :) Såna här perioder brukar ju gå över efter ett tag av erfarenhet. :)
Carina

Kommentera inlägget här: