Körskola

Herre min gud. Känner mig som en överkörd grävling som håller på att svälla upp just nu SAMTIDIGT som jag känner mig alldeles lycklig. Jag är trött, lite stressad men så sjukt otroligt lycklig över att våren börjat tagit fart och att jag (enligt mig själv såklart..) har världens finaste tjejer här hemma.

Jag körde min första körlektion på bilskolan idag och jäklar vad kul det var, jag blev peppad till att köra hårdare med teorin trots att det suger så hårt att försöka plugga när man har två barn. Så till att er där ute som inte får tummen ur att ta körkortet, jag ber er att ta det innan ni får barn för det är ett helvete att plugga teori med två barn kan jag lova. Jag kommer på mig själv gå runt och vagga Zoe i våran "bärpåse" medan jag nynnar på vaggvisor samtidigt som jag läser högt om högerregeln. ;) Konstigt nog så minns jag en del av vad jag läst men absolut inte allt. Och min värsta mardröm är att jag sitter och ska göra kunskapsprovet och får en fråga men jag har bara "bä bä vita lamm, nananna llalala" i huvudet. Haha. Håll tummarna nu, det skulle betyda så mycket för mig att lyckas med körkortet nu.

Körlektionen idag gick väldigt bra i alla fall. :) Imorgon kör vi igen.
Sofia - Strawberry Dreams:

Lycka till med körkortet! Säkert tufft nu, men tänk vad skönt när det är gjort sedan!

Svar: Tack. ;D Den 14 maj klarade jag uppkörningen. ;D Wiie. Så nu får jag ut och köra själv. Vilken frihet och så underbart enkelt vissa saker blev, som att handla mat med barnen. Haha.
Carina

Kommentera inlägget här: