Projekt - Vilken idiotisk grej

Östermalms-toa Östermalms-toa Östermalms-toa 
(Bilderna är tagna den 12/4-2008 på Östermalm)

När jag gick i 3:an så hade jag som projekt "Offentliga Toaletter". Meningen var att jag skulle använda mig av mina kunskaper som jag lärt mig av att gå fotografiskbild, A, B och C.

Men nu, ett år senare, förstår jag fortfarande inte min tanke med just denna plan till projektet jag gjorde. (Men det gick bra trots att jag inte förstod vad jag höll på med).

Tanken vart i alla fall att jag skulle fota tre bilder på tre olika stadsdelar av Stockholms innerstad. Det var äckligt. Jag som aldrig går in på offentliga toaletter (undantag med dom inne i Gallerian och vid Centralen där det står städare hela dagarna) och betala för lidandet också. Men det vart häftiga bilder. Så det kanske var värt det? Sen undersökte jag varför det var så otorlig stor skillnad på dessa toaletter. Ställde frågorna varför, hur osv.. Vad var det för människor som bodde i dessa områden.. Varför var det värre i den stadsdelen än dom andra.. Redovisningen gick väl sådär. Jag förstod ju som sagt inte om jag hade gjort rätt, om mitt syfte med projektet skulle godkännas som en bra projekt. Nervös var jag! Men det gick.

Södermalms-toa Södermalms-toa Södermalms-toa
(Bilderna är tagna den 16/4-2008 på Södermalm)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0