Jag ångrar mig

Sitter just nu och ångrar mig en aning och ångest om något känns inte alls bra. Jag ångrar att jag gick mediaprogrammet med inrikting på fotografiskbild. Min åsikt när jag sökte var att jag bara ville gå en linje som jag var säker på att jag skulle gilla, att jag skulle få tre underbart roliga år. Vilket jag hade. Härligt folk och hade en hel del bra kurser som jag inte skulle tacka nej till.. Men jag känner att jag kanske borde ha tänkt lite annorlunda, jag borde ha gått en linje där jag fick paktisera (få komma ut i arbetslivet och få en hel del erfarenhet och verkligen känna på hur det är) och gå mer kurser som hade varit bra för just dom jobben jag vill ha. Vad gick ni för linje på gymnasiet och vad jobbar ni med idag? Letar just nu lite kurser jag skulle kunna läsa för att ta igen det JAG känner att jag kanske missade från gymnasiet. Men det var inte så lätt att välja och hitta rätt. Haha.

Jag har mycket i huvudet idag, tankar som väller över och huvudvärk. Så dagen är väl lite si och sådär om man säger så.
agnes:

jag läste sam-media på gymnasiet o pluggar nu media på högskola. men du, har du inte titta något på distanskurser? det finns verkligen hur mkt som helst nu!

jag funderar på att läsa lite distans till hösten :)

Carina:

Jo, det är bara distanskurser jag kollar på faktiskt. :) Är så osäker på vad jag vill göra i livet just nu.. Om jag hade kunnat så hade jag gjort typ 10 saker på en gång.

Kat:

Jag tror ju helt utan att tveka att du valde rätt gymnasieprogram, även om det inte är det du sysslar med nu eller alls kommer syssla med sen. Jag pluggade ju visserligen det jag vill arbeta med, men det är ju inte ens i närheten av det jag gör nu!

Men att ha roligt och faktiskt klara gymnasiet (i över huvud taget) känns viktigare än att "tänka smart", tycker jag, tror det blir bäst i slutändan ändå. Och det är svårt nu, med allt! Så på nått sätt, må låta negativt, men tror inte det gjort någon märkbar skillnad om du gjort ett annorlunda val då. Vi hamnar alltid vid ett vägskäl och står i valet och kvalet med x antal dilemman förr eller senare ändå så... Det där anser jag är det sista du bör ha ångest över! (även om jag förstår din tanke)!

fia:

jag gick också media, ångrar det utan tveeekan!

Sara:

Jag gick samhäll med ekonomi som inriktning, och jobbar nu som black jack dealer på helgerna och läser till förskollärare på universitet. Jag håller med Kat's kommentar. Du kanske idag inte känner att det var rätt val men just då kändes det rätt och det är väl det viktigaste. Idag kan jag känna att det vettigaste för mig hade nog varit att läsa barn och fritid på gymnasiet men samtidigt är jag glad att jag gick den linjen jag gjorde då jag exempelvis har fått lära mig grunderna i hur man startar upp ett eget företag och mycket annat rörande ekonomi, man vet ju aldrig om man kommer att ha användning av det i framtiden :)

Kommentera inlägget här: