Söndag / Bästa dagen i veckan


Pic: Min älskade lilla modell som vägrar vara stilla i 2 sek

Vi tog en liten utflykt med bussen från Vigelsjö till Norrtäljes hjärta.. Bara för att lilla Jacqueline tjatade om att åka buss. Haha. Vi tänkte titta lite inne på Åhléns, det är ju nästan den ända butiken som är öppen på söndagar i den här lilla (men mysiga) staden. MEN tror ni inte dom öppnade 12. Vi trodde dom öppnade 11. Icke sa nicke. Vi tänkte att vi går en promenad till ICA för att köpa en bulle och något annat gott kanske för att sen gå tillbaka till Åhléns. Långpromenad på gång. Precis när vi ska gå ifrån stan så stannar Jacqueline upp och plockar upp något silvrigt från marken "LÄGG IFRÅN DIG DEN DÄR" hinner jag skrika till henne och samtidigt stoppar hon det i munnen. Kastar mig ner på knä och ber henne öppna munnen. Men som ni säkert anar så är det försent, den ligger nu gott i hennes mage! Robin fick lov att ringa Vårdguiden för att höra vad dom tyckte var bäst att göra, hon sa att det nog inte var någon fara men att vi bör ge henne en bulle eller smörgås (då det tydligen beddar in det hon ätit ifall det skulle vara något vasst på föremålet) och sen så skulle vi hålla lite koll om hon fick ont i magen osv. Då var det ju bara att gå till ICA för en fika, kanelbulle för hela slanten blev det för henne kan jag lova. Glad tjej. Det blev Åhléns sen och sen tog vi bussen hem också. Lite lata. Eller våran dotter är lite lat. Hon älskar att gå men av förståliga skäl så orkar hon ju inte gå hur långt som helst och vi hade ingen barnvagn med oss så bussen blev bra att åka hem med.

Jag annordnade en liten fotostudio i vårat sovrum. Tre strålkastare (vilket var våra två sänglampor och en golvlampa, hihi). Där försökte jag få lite fina kort på fröken men det gick sådär kan jag lova, hon sitter ju ALDRIG stilla. Robin fick hjälpa mig lite att försöka hålla henne på plats. Gick väl inte sådär jätte mycket bättre men ändå. Av cirka 100 bilder så blev jag nöjd med 1. Haha. Men jag blev dock JÄTTE nöjd med den, det är bilden ovan. Den ska framkallas, förstoras och ramas in för att hänga på väggen bland alla andra fina bilder vi har på alla nära och kära. Visst är tröjan hon har på sig snygg? Jag tror jag har sagt det till Robin lite för många gånger idag. Hihi. Det är ett av många plagg vi köpte till henne i torsdags när vi var i Stockholm city.

En annan sak jag vill säga är att jag älskar den här ungen så förjävla mycket. Att hon är så snäll. Go. Glad. Bäst. Att hon kommer fram till mig när som helst och smeker mig över kinden och säger "mamma vacker", "bästa mamma" eller "i love you". Kan ni tänka er? Hon är mitt allt. ♥
Kommentera inlägget här: