Ärlighet

Om man aldrig gör fel hur ska man veta att man gör rätt?
Jag har gjort fel många gånger, faktiskt innom kort tid, jag vet inte varför. Men det här är något större, jag har en väldigt stor ångest för att jag har och kommer såra någon igen, en mycket nära person.

Idag pratade jag med en nära tjejkompis och jag förklrade min situation ganska ytligt och hon sa att hon tyckte jag verkade rädd och därför försökte undvika att ta upp hela sanningen, men jag tror att jag är svag också. Jag tror helt enkelt jag inte klarar av konsekvencerna av min dumhet. Hon sa också att jag borde berätta allting för att det ska bli en bättre vänskap, kanske. Och för att han är värd att få veta.
Jag tog emot allting hon sa och jag funderade en hel del på allting på bussen hem, det var ganska svårt att låta bli, men jag ska berätta.

Kategori:
Kommentera inlägget här: