Lite läskigt & lite frågor till er

Hm. Igår kväll så gick vi och la oss. Minns inte vad klockan var men den måste ha varit mellan 23:00-00:00. Småpratade lite tills Robin sa "vänta, tyst, vad är det som låter?" och vi blev tysta och lyssnade. Lät as vidrig måste jag säga. I mina öron lät det som en kvinna skrek helt hysteriskt en bit här ifrån, som att hon skrek för sitt liv liksom. Jag blir alltid sådär rädd och hjärtat börjar gå alldeles för fort för att sånt där är så onaturligt tycker jag, sånt ser man bara på film och inget som händer i verkligheten (men så är det ju absolut inte, jag vet). Jag vet inte vad Robin tror det var. Men vi pratade om att det kanske var ett djur som blev överfallet också. I vilket fall som helst så lät det vidrigt och hemskt. Och jag ber för att det var ett vilddjur som blev överfallet (om det nu måste vara någon som blev överfallen) och inte en människa! Jag älskar djur men missförstå mig rätt.

Det var säkert ingenting. Det var så svart ute det bara kan bli där bort mot skogen så man tror säkert det värsta när man hör konstiga ljud. Hoppas på att nästan bara var inbilling.. MEN det var det ju inte.. För Robin spelade in ljudet och usch. Sluta tänk på det där nu. ;O


En annan sak är att denna dag har varit perfekt. Sådär små mysig eller vad man ska säga! Jag och Jacqueline gick till min mamma och jag tog fram solstolarna, tog ut hundarna och sen glassade vi i trädgården. Bakat sockerkaka, grillat och tagit det massa lugnt.

Dock så blev jag lite stressad när jag fick sms från min chef som har givit mig jobb på onsdag, torsdag, fredag och lördag! Jag har barnvakt alla dagar förutom torsdag. Känns lagom kul att få veta sånt där så tajt inpå dagarna och sen när ingen kan hämta på dagis. Suck för dåliga arbetstider. Hur lyckas ni alla föräldrar att få allt att gå ihop hela tiden? Det är så svårt. Och vad gör ni när det inte går ihop och ingen kan vara barnvakt men ni måste ändå jobba? Vad gör man liksom? Suck. Vad jobbigt. Robin ska kolla med sitt jobb om han kan sluta tidigare och jobba igen det en annan dag men risken är rätt liten att det går.

Jaja. Nu ska jag koppla av. Robin är påväg hem på cykeln från busstationen nu, ska öppna en god cider och titta på tv. Får försöka lösa det här med jobb, barnvakt m.m. senare! Hörs.
Kat:

Skulle tro att det var ett rådjur ni hörde, dom kan låta riktigt hemskt =/

Minns när jag sov över hos mormmor och morfar när vi var små, va tvungen att gå upp till morfar mitt i natten får jag trodde verkligen att grannen blev misshandlad :P



Vad gör morsan på torsdag då? Tänkte... Rör det sig inte om en helkväll (tror iofs det skulle gå bra det med) så kan jag hämta henne! Kanske blir lite stressigt men det orkar jag med, speciellt om kanske morsan eller Krille kan komma och ta över efter en timma eller så bara också. Det löser sig! Hör av dig om det behövs!

Anna:

Jag tror oxå att det var ett rådjur ni hörde. Testa youtuba efter det? Det låter jätte obehagligt när de sätter igång och skriker tyvärr. Förstår att det känns obehagligt!

Kommentera inlägget här: