F*tt*a

Det rann över för mig igår. Och ja jag tänker beklaga mig här.
På mitt jobb har vi en "chef" och en "andre ansvarig", idag så skulle nämligen hon som är andre ansvarig på serviceutbildning. Vi tar det från början.. Idag för någon vecka sen så stod jag som ledig men en dag såg jag att jag hade blivit ditskriven (ingen hade sagt att jag skulle jobba idag utan jag fick se det själv, tänk om jag hade missat det?). Men jag tänkte inte mer på det, jag accepterade det då jag behöver så mycket timmar jag bara kan få. En helt annan dag kommer jag till jobbet och ser att jag blivit borttagen från denna tisdag (ingen sa något om att jag blivit borttagen, jag fick se det själv). Jag kan säga att det inte är det roligaste att fixa med dagistider, någon annan som hämtar från dagis m.m. och sen att det bara ställs in sådär. Onödigt jobb på hemmaplan! I lördags så ringde hon till mig när jag var ledig och frågade om jag kunde jobba för hon hade serviceutbildning.. Jag sa att jag måste kolla så jag har barnvakt på kvällen först.. Och min mamma ställde såklart upp på det! Jag blev taggad då jag skulle få lite extra timmar. Men vad tror ni jag får för sms från denna HELT JÄVLA OTROLIGA andre ansvarige igår? Jag ska citera allt:

Hon: Det blir ingen utbildning imorgon, så du jobbar tyvärr inte imorgon. :/

Jag: Hur många gånger ska den där utbildningen pendla från att bli av och inte bli av? Det stör ganska mycket i planeringen på hemmaplan. :/

Hon: Ja det är inte jag som bestämmer om den blir av eller inte, C hörde av sig i sista sekund, idag, nyss, precis innan jag smsade dig. Förstår att det är störande men jag kan tyvärr inte göra någonting åt det, jag kan inte bli av med mina timmar om du förstår vad jag menar..

Jag vet inte heller om det här hänt förut, det är första gången det händer vad jag vet iaf..

Jag: Det har hänt förut eller så har det varit något annat knas. För först så var jag ledig, sen blev jag dit skriven utan att någon talade om det för mig, sen blev jag borttagen utan att någon talade om det, sen frågade du mig om jag kunde jobba 12:00-19:30 för att du skulle på utbildningen. Och nu blev det som det blev. Jag förstår att vill ha dina timmar.. Men för oss andra som inte har så mycket timmar men också behöver pengar ser såna här extrapass som en chans att skrapa ihop lite extra och när det blir så här blir man bara less. Men jag förstår att du inte kan göra något åt vad huvudkontoret säger..

Sen orkar jag inte ens skriva vad hon säger.. Hon får inte ihop till sina 173 timmar i månaden.. Jag fick veta igår kväll på jobbet hur många timmar hon saknade från att få ihop till dom. Kan ni gissa? 2 fucking jävla timmar! Vafan gnäller hon på? Hon får ihop 171 timmar i månaden och jag får typ ihop 70 timmar i månaden.

Jag känner mig så jävla blåst som ens trott att jag trodde jag skulle få det bättre på det nya stället.. Icke. Det blev tusen gånger sämre.

Mitt CV och personligabrev är klart och det känns toppen nu! Nu ska jag bara skicka iväg. Hejdå jävla Kungsgatan 14.
weibchen.blogg.se:

Oj. Länge sen jag va inne här och läste. Det där är ju bara rent ruttet =/

Kommentera inlägget här: