Åt helvete med ordet nej

OCH DÄR mailade jag till en utbildning jag skulle vilja plugga! OCH DÄR mailade jag till en studievägledare i min kommun om hur jag ska gå tillväga med allt. Nu är det bara att vänta på svar. Jag tror det här kommer bli kalas. Det jag oroar mig mest över är ekonomin, CSN och alla utgifter. Men allt går att lösa, det rör sig ändå om bara 5 månader till 9 månader beroende på vad jag väljer för utbildning.. Är dock mest sugen på utbildningen som är i 9 månader då den fått toppbetyg på alla punkter (vilket jag värde sätter ganska mycket då jag vill ha en bra utbildning om jag ska sätta mig och studera igen).

De senaste två månaderna har jag sökt massa jobb. Helt ärligt har jag varit lite nedstämd vissa stunder och känt mig lite värdelös. Ja, så är det. Jag har bara sökt jobb JAG VET att jag är bra på. SERVICE!! Men jag får bara nej, nej och återigen nej. Jag får inte ens en chans. Ibland vill jag bara svara på mailet som är likadant från varje arbetsgivare och fråga "varför?" men jag gör det inte. För jag vet vad svaret är "det var väldigt många sökande den här gången och med mer erfarenhet men vi behåller din ansökan och kontaktar dig". Senast jag fick nej var här om dagen och då var det från ett jobb som jag har ALLRA MEST erfarenhet ifrån, cafébranchen. Jag nästan 7 års erfarenhet inom det yrket. Så nu känner jag att botten är nådd och jag behöver köra på min egen bana, jag behöver inte få höra "nej" flera gånger för att få mitt självförtroende nertryckt. Nu är det dags att skaffa sig en utbildning och erfarenhet inom det jag verkligen vill göra, jag ska fan ha ett jobb jag brinner för med en bra anställning. DET ÄR JAG VÄRD!
Kommentera inlägget här: