Kan man eller kan man inte?

Efter förskolan igår så pkte jag och barnen till stranden och myste ett tag i solen. Titta på änderna, svanarna och grävde i sanden. <3 På vägen hem så åkte vi förbi ett hus som jag spanat in länge, det ser ut att vara lite öde men ser ändå så stort och fint ut. Men vem bor där? Det ser ju som sagt öde ut.. 


Jag tog ett kort från bilen och adressen. Hihi. Igår kväll började jag försöka få fram vem som bor i huset. Visade sig att den som äger huset är folkbokförd i Södertälje. Så huset kanske står helt tomt ändå?! 

Jag skulle ju helt klart vilja höra av mig till honom och se hur det står till. Men man kanske inte kan göra det!? Det är nog alldeles för dyrt för oss och hur skicket är på insidan har jag ingen aning om men om det är ett renoveringsobjekt så är jag redo för det där läget. Någon som gjort detta själva? Att höra av sig till lägenhetsägaren eller husägaren och frågat vad dom vill sälja för trots att det inte är ute till försäljning? 


erikasblogg.se:

Men ja! Ring och fråga!! Det värsta som kan hända är ju att du får ett nej, eller hur? :) Kram och grattis till bebisen :)

Kommentera inlägget här: