Planering

Efter att ha varit helt utslagen dag som natt de 2-3 sista månaderna utav graviditeten och haft så ont så jag knappt orkar gå från vardagsrum till kök så har jag kommit upp på banan igen. Nu har jag fått tillbaka mitt sug efter att städa.. Sen att man inte kan städa hela lägenheten i ett är väl förståligt när man har tre stycken småbarn. Men en sak i taget som sagt!!

Fick lite sug efter att fixa och dona i lägenheten idag.. Började planera och fixa en liten inköpslista/checklista. Bland annat vita mörkläggningsgardiner till vardagsrummet fönster och balkongdörr, gardinstång, gardiner, blommor, lådor/korgar till en hylla vi redan har. Måste också få igång mitt projekt "gjuta betongskiva" till vardagsrumsbordet. :)

Köket ska det införskaffas posters med styckningsschema på gris och nötkött, ramar till dom, blommor/färska kryddor, bänkskiva och en ny köksblandare.

Badrummet behöver vi skaffa en torktumlare till, försöker hitta en billig men bra. Tips?
Tänkte också köpa en köksstomme och lådfronter från IKEAS serie METOD (se bild). Tanken är att den nya torktumlaren ska stå bredvid våran tvättmaskin och sen ska stommen med lådor stå därnäst, en stomme på 40 cm får plats perfekt. ;) Och sen en vit bänkskiva ovanpå där det är perfekt att ha skötbädden.


Vet inte vilken som skulle vara bäst, det ska ju ändå vara i ett badrum och då kanske den som står på stativ är bättre ifall det skulle bli massa vatten på golvet. Vad tror ni?

Har så mycket fix och don i huvudet nu så jag vet inte vart jag ska börja! :)
 
 
 
Kommentera inlägget här: